Arborele este o structura cu noduri dispuse pe nivelurile 1, 2, 3, ..., k-1, k.
Exista in arborele oarecare noduri diferite, dintre care nodul radacina, noduri interne si noduri frunza care difera in functie de arcele incidente spre ele, respectiv, arcele incidente spre exterior.
Arboreleoarecare are un numar de niveluri, iar pe niveluri, nodurile au numar oarecare de descendenti.
Nodul pentru arborele oarecare cu maximum 4 descendenti presupune o zona de informatie utila si 4 pointeri spre descendenti, dintre care unii se initializeaza cu NULL daca nodul are mai putini descendenti decat numarul maxim de 4.
Reprezentarea arborelui oarecare folosind noduri ca zone de memorie cu structura statica de lungime fixa presupune ca foarte multi pointeri sa fie initializati cu NULL.
Daca se utilizeaza vectorul de pointeri alocat dinamic, apare o mai buna utilizare a zonei de memorie.
Pentru arborele oarecare dat reprezentarea cu nod ce refera un vector de pointeri este aducatoare de grad de utilizare mai bun pentru zona de memorie. Creste complexitatea expresiei de referire.
Nodul arborelui binar are doi pointeri spre cei maximum doi descendenti.
Numarul total de noduri din arborele binar conduce la un numar de arce NTA=2k-1 Arborele perfect echilibrat are o serie de proprietati dintre care se remarca faptul ca nodul radacina si nodurile interne au strict 2 descendenti.
Pentru arborele perfect echilibratgradul de ocupare are un nivel suficient de bun.